Sommarbröllop

Det har blivit dags att blogga om bröllopet och lite till från den gångna helgen.
 
 
Citat av Pilen som citerade mig:
"Det är som du säger, man blir hög på brudparet".

Jag minns inte själv ordvalet, men jag vet vad jag menar. Jag har upplevt
det under fler bröllop. Det hålls så många vackra tal om makarna, både
som individer och i förhållande till varandra. Tillslut blir man alldeles uppfylld
av hur fantastiska de är som personer och också hur rätt de är förvarandra.
För min del blir jag också inspirerad och önskar att jag själv kan bli lika
snäll, omtänksam, kärleksfull och så vidare...

Helgens bröllop var vackert! Fint arrangerat, roliga upptåg, god mat, fina tal.
Trevliga bordsgrannar. Pilen, som inte var riktigt lika nöjd med sina, kom och
hälsade på en stund. Jag har fått höra ett antal gånger efter detta att jag
borde gifta mig med herrn bredvid mig och att hon kan hjälpa mig.
Jag själv undrade jag bara hur det skulle gå till. Jag skulle dock kunna tänka
mig att han skulle kunna få jobba på min framtida (kommer inte hända)
miljörättsbyrå. Fick tips för ett par veckor sedan av Pilens mamma att jag
skulle kunna rekrytera en ingenjör och en ekonom. Så får vi den kompetens
som behövs. Min bordsherre pluggade civilingenjör, miljö- och vattenteknik.
Vi korridorare som var på bröllopet bidrog med ett litet spex som i mina ögon
blev lyckat. Det var roligt att spexa!
Kvällen avslutades med nedsläkta lampor och pianospel. Sedan gick brudparet
genom en ljusallé som alla bröllopsgästerna bildat.
Jag var i Lund igen runt halv 4 på natten och slog nog rekord i att gå och lägga
mig snabbt. In i rummet, tandborste, nattlinne, sängen. Ingenting annat!! Skönt.

 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: