Rutten

Jag vill skriva att det var en rutten (länk: synonymer) start på denna dagen,
men det hade varit att ta i.
Kom hem från jobbet runt 9, där var det bra.
Morgonpromenaden som följde började bra.

Sol och intressant sommarprat av cancersjuke Kristian. Men så orsakade min
klåfingrighet på mobilen att hemnyckeln trillade ur fickan.

Jaja, nu har det gått ett par timmar, jag har hämtat reservnyckel hos Erika, ätit,
åkt tillbaka för att leta mer. Svalde lite stolthet (dåligt uttryck) och bad Gud om
hjälp, han har nämligen mirakulöst hjälpt mig med nycklar förr. Hur som helst,
jag hittade inte nyckeln.
Jag har ringt polisens hittegodsavdelning, det gjorde jag redan någon timma
efter att jag tappat den och så snabbt hade ingen lämnat in den. Får kolla saken
imorgon, annars blir det bara att pröjsa för en ny nyckel och lägga tid på att fixa
fram den.
 
Jag började tro att jag skulle få möta någon spännande människa eller upptäcka
något nytt, när jag gick där och letade, så att jag iallafall kunde se någon mening
med det. Så blev det inte. Men jag är iallafall extra tacksam för att jag hade Matilda
att smsa lite med under letandet och glad över att det finns fler med samma funderingar
i livet som jag och som gillar samma radioprat som jag och att det finns ett
trevligt meddelande om det på fb från Johannes när jag kom hem utan nyckel.
Dessutom ska jag snart cykla med Erika till en second hand på landet!

Det finns ljusa personer och stunder denna dag som överväger!

 



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: