Ostkustleden, tredje gången

Det finns ord för att försöka beskriva detta års Ostkustledsvandring; klockrent,
mysigt, vackert, härligt. Men jag tänkte försöka beskriva det på ett annat sätt.
Som en tavla som plötsligt får mycket starkare och klarare färger. Jag får rus
i kroppen av skogen, vänner, motion, mat, sol, bad. Jag känner att jag lever!!

I onsdags sprang Emma, Johannes och jag etappen Krokstorp - Mörtfors,
17 km. Efter bad åkte Emma hem till sin familj eftersom hennes morfar, som
varit på sjukhus, dött under natten. Jag och Johannes åkte in till stan och åt
mat och fördrev tiden med lite omkringstrosande i Besväret och hamnen.
På kvällen åkte vi till Bockara och badade med Emma och Kristina som kom
från Linköping. Sedan kollade vi på Em-semin innan mamma skjutsade oss
till Ostkuststugan Lilla Laxemar. Det var svårt att hitta den i mörkret, men det
gick till slut, klockan var nog runt 12. Vilken go stuga!!

På torsdag morgon tog vi det lugnt med frukost och smådonande innan vi
påbörjade vandringen. Vi gick till havet, bad och lunch, mer vandring, bad i sjö,
tacos. Stugan i Hedvigsberg saknade el, vi satt i soffan en stund med tända ljus,
sedan somnade vi gott (eller ja, för mig tog det en stund, men jag hade en skön
känsla i kroppen). 20 km.

Fredag morgon. Jag inledde dagen med att hämta vatten i brunnen, fira ner hinken.
Så plockade jag lite vildhallon och fick minst 10 myggbett. Livet är härligt!
Tyvärr hade Kristina känningar i sitt knä och Emma i sin fot. Det bestämdes att vi
skulle gå till Stensjöby och sedan ta beslut där om hur vi skulle göra. Efter lite fika
där så blev det så att tjejerna fick skjuts hem medan jag och Johannes gick färdigt
etappen till Hycklinge.
Vi tyckte lite synd om de andra för den biten vi gick var nog den vackraste.
Ängsmark, gärdsgårdar, skogsstigar och så den fantastiska badplatsen mitt i
ingenstans. Vi var framme i Hycklinge halv 7. Jag åkte buss till Möckhults vägskäl
och traskade hem sista biten, jag kunde inte (och ville inte) hålla tillbaka leendet.
Solen började gå ner och det var bara så vackert. 20 km.

Här hemma har jag och mamma suttit på glasverandan, nu ska jag gå och lägga mig.

Hade en del mail från USA, måste ta tag i det där. Men jag tänker inte se det som något
jobbigt. Eller jag ska verkligen försöka att inte göra det....det är en del att ta tag i. Imorgon
väntar en rolig dag. En till dag på  Din Sko, eller typ 3 h, sen förhoppningsvis laga mat med
Matilda och så hamnhäng med Emma på kvällen.

Bilder från vandringen får komma när jag fått dom skickade till mig. Jag tog inga egna.

Godnatt godnatt!



 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: