Jo men det är sant

Oj, här kommer alltså sista inlägget ifrån 19kvm-rummet. Sjunger duett med
Salem, Salem al Fakir - Good Song och drar de sista svepen med dammtrasan.
Inte många ägodelar kvar i rummet, det enda är datorn och laddaren.

Om det blir inlägg från Larran innan jag åker ifrån så får det bli från sällis, för snart
låser jag rummet för s...

...sista gången. Det är många "sista gången" nu...som t.ex. att jag Erika snart ska
gå på en sista skogsrunda.

Jag kom förresten att tänka på debaclet med den borttappade nyckeln och min
oförmåga att tackla det nu när Salem sjöng. Jag får jobba på det. Det var något jag
fick upp ögonen för förra sommaren när jag var på en föreläsning på sommarkursen
"Internationellt friluftsliv och äventyrsidrott", killen som pratade sa ungefär att
"en bilkö är en bilkö", vad han menar är att vad som händer mer har att göra med vad
vi tänker och känner. Det går ju att sitta och gorma och klappa med fingrarna på ratten,
ringa en vän och klaga. Men så går det ju också att passa på att lyssna på en bra ljudbok,
eller ringa en vän och ta sig tid att lyssna. Tänk så många varianter det finns att tackla en
bilkö, lika många varianter som det finns bilförare...

Jag får träna på det där. Se nyckeltappandet på rätt sätt. Det hjälper ju inte mig om jag
går runt och grämer mig. Slöseri med tid skulle jag snarare säga.







Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: