vad jag hunnit med

Klockan tolv fick jag på mig glasögonen och då tyckte jag att jag kommit långt.
Men det blev inte mycket läst ändå. Istället har jag gjort annat. Jag har pratat i
telefon med mamma, pappa, kaka, PB, Stina och Matilda. Varit på promenad.
Inbillat mig att jag skulle kunna somna mitt på dagen så jag la mig under täcket,
men insåg efter 3 minuter att det skulle aldrig gå. Tänt kaminen. Snyftat lite i soffan
(Peter Jöbacks fel) (förresten spännande upplevelse, satt i soffan med huvudet
båkåtlutat mot soffkanten, ögondropparna rinner ner i öronen). Druckit te. Kollat på
youtubeklipp om löpteknik. Sprungit årets första löptur i två etapper: ut till stora vägen,
tog bussen och sen hem från hållplatsen till Kummis. Mat med pappa och så spelade
vi boggle och korång. Tog en kvarterspromenad. Satt i soffan och läste. Jag blev
hämtad av mamma och åkte till Möckan. I bilen var också kaka och hennes vän Johanna.
Nu väntar två pluggdagar för alla fyra.
 

Löpryggsäcken invigd. Hade
ombyte, skolbok
m.m. med till pappa.
Frihetskänsla.
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: