Tre helt olika saker

Att skriva om 1
Det första tipset jag fått inför påbörjandet av juristprogrammet kom från
en gubbe i en second hand-affär som tidigare jobbat som advokat.
Det förmedlades genom att min syster, som jobbade i affären, helt enkelt
frågade honom om han hade något tips. "Se till att ha en bekväm stol".

Jag tänker på tipset nu när jag just rullat in Erik Erikssons överblivna stol på
mitt rum. Den är lite skev, lutar åt lite åt höger. Men den är mjuk och betydligt
skönare än min knarrande trästol. Jag ska låna den ett par dagar, jag tänker att
det är en bra förutsättning inför hemtentamen som jag tänkt skriva på mitt rum.

Att skriva om 2
Citatet är från ett mail i min inkorg. Det fångade mitt problem trots att det var
någon som beskrev sitt egna.

"Men självövervinnelse ska inte heller gå till överdrift. Någonstans där ligger
svårigheten; att veta när det är fostrande och karaktärsdanande att sätta lite
tvång på sig själv och när den där olusten ska tas på allvar och leda till annan
inriktning."

Att skriva om 3
Nu får utbytesstudierna ta lite paus ifrån tankarna på grund av tentorna som
närmar sig. Men helt klart över förväntan var beskedet från studenten som
tidigare varit i Virginia. Jag bad om att få ställa ett par frågor över facebook.
Svaret var att vi kan ta en fika. Den lär ge mer än 10 infomöten tillsammans.

 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: