Snart dags

Jag känner mig ganska redo. Klart är iallafall att den här tentapluggperioden
varit den bästa och lugnaste hittills, rofylld skulle man kunna säga.

Nu har jag varit på ungefär 1 timmas promenad och gjort lite småärenden.
Jag har nyss gjort klart fruktsalladen, och ska snart äta innan hemtentan
publiceras 12.00. Imorgon kl. 12.00 ska den vara klar. I kylen finns allt jag
behöver. Så fick jag mig en liten boost hos frukthandlaren som fick mig att
le en bra bit på vägen hem. Jo, nu känner jag mig redo.

Vid kassan hos frukthandlaren fick jag frågan om jag var svensk. Ja. Följdfrågan
var om iallafall någon av mina föräldrar kom från något annat land. Frågeställaren
bröt på svenska vilket gjorde att samtalet blev ganska korthugget från bådas sida.
Jag sa att det inte var någon ovanlig fråga för mig men att jag faktiskt är svensk.
Jag frågade varifrån han tänkte sig. Latinamerika någontingsånt. Därefter kom
"Du är vacker".

 

Kommentarer
Kristina

YOU ARE

2013-01-14, 18:20:41

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: