Neg

Lustigt men jag fick en sån lust att vara negativ. Att skriva om dåliga saker.

Men först en go sak. Heelgen är här och jag ser fram emot allt roligt jag
ska göra.

Okej åter till dåliga saker.
___________________________________________
Fula ord:
- Skiftningar
- Gåta
- Samlag
___________________________________________

Jag är fruktsvärt trött på mina höga murar. Hur river man dom egentligen?
___________________________________________
 
En gång är ingen gång, två gånger är en för mycket. Jag har för mig att det
var högstadiegympaläraren som uttalade sig så angående elever som inte
kom i tid till lektionen. Så tänkte jag när jag med raska steg, vilket det
oftast är, gick över kullerstenarna och tänkte igenom nattens dröm. Det skulle
i så fall vara den där andra gången. Fast mer långtgående än den första.

Det förvirrar mig och jag är trött på att känna mig otillräcklig till det yttre.
Så om idéerna och händelserna bara kunde lämna mig helt så vore jag tacksam.
Det finns inget att finnas.
___________________________________________

Hm, jag undrar om jag är arg för något som jag inte kan sätta fingret på...

___________________________________________

Åh nu hittar jag inte mobilanteckningen, listan på dåliga saker med mig, jag måste
ha raderat den. Typiskt dåligt det med.

Nu kom jag och tänka på en rolig sak, i teatern Prins Charles känsla uttalar sig
kommer Georg Brandes in framför Victoria Benedictsson. Han strosar omkring i
lugnt tempo, kastar böcker på golvet och säger på någon slags dialekt: dålig,
dålig, värdelös, dålig, ointressant..Deras förhållande var inte uppbyggligt.

För att associera fritt är jag fruktansvärt trött på män som tar alldeles för mycket
plats.
___________________________________________

Dags att avsluta. Typiskt dåligt inlägg också.  Jag borde inte publicera det.
___________________________________________

En sak på min lista som jag råkat radera: Jag är så barnslig. Inte på det sättet
att jag är lekfull. Eller det kan jag vara. Men det är inte det jag syftar på.
Mina tankar är så barnsliga och naiva.
___________________________________________

Så, det var ju gött att skriva.
Nu ska jag äta lite melon, dricka chilite och studera en liten stund.

Tråkigt med dåliga låtar dock, så här kommer en bra:
Salem Al Fakir - Roxy.
Jag tror den kan vara bra att lyssna på till läsandet, så får ni känslan i orden,
dom känns inte tunga för mig. Svårt att förklara.




 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: