Mormor och morfars förstoringsglas

När jag kom till födelsedagsbarnet Sofia igår kväll var det som att jag bara
drömt att jag varit i Småland och vänt. Hur som helst så var helt rätt beslut
att åka hem.

Denna söndag kändes som en extra dag eftersom hemfärd brukar betyda
att hela helgen går åt. Benen sprang 12 km. Sedan satt jag i seketariatet
på en innebandyherrlagsmatch, handlade. Först skulle Sofia och Erika komma
hit ikväll, men så passade det bättre imorgon. När jag tänkte efter kändes det
bra för då hann jag uppdatera mig vad som hänt för Pilen och PB. Jag kan
verkligen fyllas av, ja vad ska man säga något slags lyckorus när jag är med dom.
Ikväll hängde de lite här på rummet. Prata, prata. Slänga sig på sängen mellan
dom med en filt. Gruppkram. Prata mer. Då fina, jag vet att jag sagt det förr.
 

Fotografen kommenterade att det var en vacker detalj att morfar spelar
fiol i bakgrunden. Jag håller med.
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: