Annikasiri Årskrönika 2012

Det har känts så märkligt tyst här i rummet ikväll. Jag har inte velat sätta på
någon musik. Men nu när jag bara ska läsa igenom vad jag skrivit och sedan
publicera det så tänker jag att en pepplåt kan vara på sin plats.
Peta Marklund - Händerna mot himlen. Här kommer lite om 2012:

Bra saker under året:
- Börjat handla mer ekologiskt i mataffären.
- Började lyssna på partymusik, Absolute Dance-skivorna blev en guldgruva.
- Jag började använda cykelhjälm.
- Jag gick ner i vikt - bättre mat, mer träning - oväntat, men det förde med en hel del bra grejer.
- Bestämde mig för att ta paus (på obestämd tid) från att vara kristen. En lättnad.
- Slutade spela innebandy. Märkligt efter drygt 10 år. Ett stort men fridfullt beslut.
- Började nörda in på löpning, började på sommaren med en löpargrupp.
- Slog personligt rekord på mitt tredje mil-lopp, 43 min 43 sek.
- Började köpa svarta kläder och klä mig i helsvart.
- Jobbade på det roligaste sommarjobbet. Roliga arbetsuppgifter - måla lekplatser, räcken m.m.
och trevligt sällskap.
- Gick igenom i princip allt jag äger och sorterade upp det. Härligt känsla.

Inte bra saker under året:
- En del känslostormar som jag gärna varit utan.
- En inställd Norge-resa, men Norge finns ju kvar!!
 
Nya saker jag sett:
- Malta, en resa i maj som var mycket upplyftande.
- Österrike

Nya saker blandat:
- Började äta kiwi med skalet, det är en hit!
- Mountainbike, så roligt!
- Glaciärvandring
- Fönstermålning
- Cyklade hem, från Lund till Oskarshamn.
- Läste ut utvandrarserien, rekommenderas verkligen!

Övrigt:
- Sommaren gav mig mycket tid att tänka. Det var fantastiskt.
Viktiga frågor pockade på. Många fick inte svar, men att fundera gjorde mig gott.
- Om förra året var upptäckten av skog och vandring så var detta året då
jag kunde lägga till ytterligare något vid sidan av den natur som jag verkligen
gillar - skog och hav - stjärnhimlen!! Tack vare landet.
- Både nya och gamla vänner har dykt upp. För att nämna något: En hit är att jag
och Alexander börjat umgås igen. Han som funnits med i tankarna så mycket.
Sedan kom Pilen in i mitt liv. Hon är verkligen en klippa. Roligt att Lisapolisa
som jag lärde känna på Österrikekursen nu i januari flyttat till Lund. På fredag
ska jag vi luncha.
- Under en tid har jag haft en idé om en kissdagbok, den kom nog redan förra året,
man kan väl säga att jag skrivit den i huvudet. I år fick jag en hel del nya fina inlägg.
Ens badrum kan ha väldigt vackra utsikter. I år t.ex. skrevs ett inlägg (fortfarande bara
i huvudet) på en glaciär, vilken utsikt alltså! och utanför en stuga på ostkustleden en
tidig höstnatt, den stjärnhimlen, gah!
- Att tala sanning och vara sann mot sig själv låter klyschigt. Men det är något som jag
börjat försöka följa så långt jag kan. Vill inte trampa någon på tårna. Men det gör verkligen
livet så mycket roligare och intressantare.

...2013
- Jag har tackat ja till utbytesstudier i USA till hösten (i ett inlägg från förra året var USA
med i samma mening som ordet drömresemål).
- Jag har mina träningsidéer och dagdrömmar som jag gärna går och funderar på, sedan
får jag se om och när det kan bli verklighet. 1. Milen under 40 (en förbättring på 3 min 43
sek krävs) 2. Insiprerad av en ultradistanslöpare som jag följde på en blogg under sommaren
så skulle jag vilja utveckla grejen med att ta sig hem från Lund till Oskarshamn, nu har jag
cyklat, men jag skulle vilja springa. Men det är grymt mycket träning dit. Som sagt,
drömmandet roar mig, så får jag se vad som händer. Om det bara hade funnits någon mer
med dessa idéer!
- Annars tänker jag fortsätta på spåret med sanningspratandet. Vad som mer händer får
visa sig, följ bloggen vett ja.

Godnatt!



Kommentarer
Kristina

GILLA!

2013-01-13, 00:43:41

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: