How to

How to...

Med en glimt i ögat säger jag nu allt detta:
Med stor erfarenhet av att titta på amerikanska romantiska komedier väcks tankar
även när de inte är relevanta. Det finns ingen relation som i en sån film här.
Ändå, någon slags titel i mitt huvud dyker upp efter att ha utsatts för vissa galna
påståenden. Eller kanske någon slags filmscen där någon som liknar den charmiga
Bridget Jones uttalar sig om hur en man i hennes liv lyckats uttala sig så klumpigt
att det inte går att bortse ifrån. Hon har ingen annan så i hennes fantasier om framtiden
får det bli den manliga vän som senast väckte hennes intresse, vilket är aplänge sen.
Flera år.
Men inte äns i hennes lägenhet när hon sitter själv och fantiserar om framtiden går
det nu att bortse från vissa delar av verkligheten. Fantasierna dör ut. Helst ska scenen
också innehålla något hektiskt, hon halvspringer, kanske höjer en hand för att stoppa
en taxi, hon är pågång. Musiken är fartfylld och pepp. Hon har annat att tänka på, snabbt
betar hon av problemen (hennes berättarröst) samtidigt som hon skyndar vidare och tar
stora tuggor av livet och världen på annat håll.

Så vad var problemet. Vad bestod klumpligheten av?

Ja men t.ex. kanske man inte ska säga till någon att man önskar att en hade
en annan tjejs (enligt honom vackra) kropp.

Typ, han skulle kunna vara ett exempel på "How to kill...ett intresse av att fantisera
om ett liv tillsammans, sjunga tillsammans, om att bli omtyckt av just den personen,
kramad."

Visst är det hemskt? (Glöm inte tonfallet i inlägget).

Från soundtracket till BJ.
Aretha Franklin - Respect
Sheryl Crow - Kiss that girl

_____________

Nu har en timma gått. Jag la inlägget bland flera utkast jag valt att inte publicera.
Skrev det när jag satt i sällis nyss och tog lite pluggpaus. Men så kände jag nu
när jag gjorde mig redo för mina ärenden på stan och spegeldansade lite till
"Kiss that girl" att jag nog ändå ska publicera det. You can kiss that girl good bye
*dans *sång. Nu cyklar jag ut på mina ärenden. Köpa fruktsallad-frukt, skriva ut
föreläsningsanteckningarna, kolla upp nytt telefonabonemnang.

Ikväll kommer ett mer traditionellt blogginlägg. Hej så länge!





Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: