Brrr

När det är såhär kallt på mitt rum är det extra skönt att krypa ner/under/i
sängen under det tjocka duntäcket. Gosigt!

Så känns det extra bra att klockan inte är så mycket. Jag nöjde mig med
halva Sverige-Argentina-matchen. Avslutar dagen med ett Ally McBeal-avsnitt.

Ett par ord om helgen som varit.
Det var gutt att springa med pappa i skogen. Det var gutt att sitta med mamma
i solen. Det var gutt att spela spel med brode(r)n.
Så kändes det bra att träffa mormor och morfar också. Trots omständigheterna.
Matilda lyckades inte få ledigt från jobbet så henne missade jag tyvärr den här
helgen. Det såg ut som att jag skulle missa Alexander med, han är alldeles för
upptagen, men det ordnade till sig så vi kunde ses en stund iallafall, fint.

Om dagarna ägnar jag mig åt att studera våldsförbud, när man får kriga, vad
för regler som gäller under krig. Humanitär rätt, militär nytta. En hel del tankar
kring det väntande engelskatestet som gör mig ledsen.

Idag har jag pratat med Stina. Hon berättade att hon tagit det här med sanningsidén
till en ny nivå. Jag tyckte det var modigt av henne.
Hon inspirerar mig att se annorlunda på framtiden. Istället för att tänka som jag lätt
gör, oro och undran inför framtiden, bli tyngd av val och bortval, så ska jag försöka
tänka mer som henne, hon ser med spänning på det!



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: