ABSURT

Mina tankar är absurda. När jag blir stressad slutar jag vara den jag vill vara.
Skorna är på, halvt hemma, kom nyss från föreläsning, ska äta lunch, plugga
lite och ut igen på en ny föreläsning. Datorn. Ett mail från Röda Korset.



Jag tänker, ja visst, jag kan skänka pengar. Men nej, jag hinner inte nu. Det
får bli en annan dag (stor risk att det glöms bort). Samvetskval, stilla ett par
sekunder, sen tryckte jag på "Ge en gåva nu!". Det stod om hur Röda Halvmånen 
arbetar hårt för de lidande människoran i Syrien. Komma fram med ambulanser,
mediciner, mat och rent vatten, hygienariklar, förstahjälpen-kit, tält som tak över
huvudet, madrasser som skydd mot vinterkylan.

Och här satt jag, med pengar på banken. Problemet var bara att jag först inte
tyckte att jag hade tid. Det jag först inte hade tid med tog ca 1 minut. Ehhhh???
Ska vi då se till mina problem under den här förmiddagen:
- Föreläsaren kom 45 minuter sent.
- På cykelfärden hem körde en bilen framför mig superlångsamt, jag mumlade
sammanbitet "men kör då".
- Jag undrar hur jag ska kunna ta till mig all historiakunskap på en månad.

Absurt, inte okej. och massa sånt.

 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: