Leendet

Lite alltmöjligt. Att le, leenden, leendet, leendens, leenderna.
Say cheese, nu kör vi.

Musik. Så sjukt vacker sång: Glee - Somewhere. Ursprungligen från Westside Story.
Språk. Miljövetenskapsboken lärde mig: "The dominant plants in a tropical rain
forest are tall trees with slender trunks." Jag hade en känsla av att trunks betydde typ
stam, men jag ville ha input från mobilappen: "kortkalsonger, simbyxor, idrottsbyxor",
Annika goes "fniss".
Miljö. Av någon anledning har jag fått swipes (matkuponger) på mitt kort till en matsal
dit mestadels fakultetsmedlemmar går. Den är liten och ljus, vita dukar och vackra glas
på borden. Dom kallar mig mam, frågar med lena röster vad jag vill ha, om jag vill ha
efterrätt, jag tar en to-go och ler när jag stänger dörren bakom mig och går ner för
trätrappan ut i solen för att äta lunch.


Björn Gustavsson säger: Här kan man va.
Annika säger: Här kan man le (på en glaciär, på en träningsmaskin,
på en restaurang, vid en dator som spelar en låt, med en bok)

Över och ut, lingon i en strut.


 


 
 



 
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: