Good night

Jag tänkte faktiskt att det inte var exams som gjorde det svårt för mig att sova,
hade en ytterligare förklaring. Det verkar vara den som är korrekt för mina exams
är över, ändå vaknade jag 6 i morse.. den kommande flygresan. Jag är trött.

"Buu" säger flygmonstret. "Hjälp" säger jag.

Sista dagen i Charlottesville idag. Skulle kunna berätta om skogspromenaden
med Zach och Laura, att packa, kakbaket, gymbesöket eller kvällshänget med
cupcake decoration och julfilm.


Men istället tänkte jag bjuda på three quotes from my mind, tagna ur sitt
sammanhang, kanske skrev jag ner en tanke på ett papper, kanske gjorde
jag en anteckning på mobilen, kanske på svenska, kanske på engelska,
kanske helt oseriöst...

Läs, glöm. Läs, kom ihåg. Läs, tänk. Läs, gör vad du själv vill.
Nu kör vi....

1.
"Climbing to bed. Thinking, where shall my strength come from,
now that I don't belive in God"

(det här med att sova i en loftsäng och behöva gå på toa)

2.
"Jag känner din kropp.
Jag känner dig."

(det här med att känna igen en kropp)

3.
"Konst = att erkänna och utrycka att människan är konstig"

(det här med att filosofera på museéum)

 



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: