DC och spelgelfri måndag

Jag har ju inte berättat om i måndags.
Washington DC och ett nytt (för mig) koncept: spegelfri måndag.

Jag åkte på egen hand till DC. Vänner upptagna med plugg och
resor till San Fransisco. Men det var lite spännande att åka på egen hand.
Siktet inställt på att se ett vitt hus och lite konst. Båda var ju trevliga,
Men desto bättre faktiskt, högre mysfaktor: tågåk, så länge sen och
eftermiddagens chocholate chai latte på Starbucks.

Spegelfri måndag. Konsekvent från att jag vaknade till jag gick och la
mig tittade jag mig inte i spegeln. Insåg hur ofta och reflexmässigt kvinn
speglar sig överallt. Hur som helst, jag tror inte jag missade någon
snorkråka eller att håret låg alldeles galet för efter att garderobs-
mannen på konstmuseet förstod att jag läste på universitet utbrast
han: beauty and intelligent.


Över och ut, lingon i en strut.


Kommentarer
k

beauty and intelligent; you are!
spegelfritt i möckis är relativt lätt.

Svar: Ja och nu när jag läser i psykologiboken så tänker jag att en anledning att landet är så skönt är att vi har "less options" där ute, vilket tenderar att ge oss en bättre känsla i våra beslut..
Annika

2013-12-14, 08:34:07

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: