Uppdaterad presentation

 

Vem som skriver. Hur jag är, vad jag känner, tänker, gör, tycker om.
Allt kan jag inte fånga, men är är en del.

 

 

Annika, 24 år, uppvuxen i Småland. Jag har bloggat i snart 5 år, kallar det
ibland för internetdagbok eftersom det inte alltid känns okej att jag ägnar mig
åt att blogga, men det är ju så himla roligt att skriva! (se mer sista rubriken)
Tre år på juristprogrammet i Lund och nu (2013) en termin utbytesstudier i USA.
 

Tycker om
- Naturen, barnsligt mycket! Jag har tre favoriter: skogen, havet och stjärnhimlen.
- Att titta på människor som dansar: Let’s dance, bröllopsfester, discodans, bugg,
vals, unga, gamla, nästan allt och alla!
- Saker med hästar på (kan vara för att jag aldrig hann leva ut hästtjejsdrömmen
när jag var liten för jag spelade fotboll, innebandy, piano, cello, trumpet, bågskytte,
sjöng i kör)
- Att titta på gamla hus och att titta in i hem när jag är ute och går.
- Att springa och att prata om att springa
- Att dricka te och prata
- Godis
- Att kolla på sport på tv
- Att känna parfymdoft från människor som svischar förbi.
- Ljudet av kaffekokaren (fastän jag inte dricker kaffe)
- Att laga mat, överhuvudtaget! Även om det bara är till mig själv(vilket många inte
verkar göra), men det är verkligen ett härligt sätt att umgås med vänner att göra det
tillsammans.

På mig
- Helst svart från topp till tå.
- I andra hand gammelrosa, beige och kakigrönt.
- I tredje hand mönster, blommor eller djurmotiv, t.ex. fåglar.
- Jag gillar att ha blommor i håret eller rosetter.

Vill
- Få en livskris i USA och komma på vad jag ska göra med mitt liv.
- Kunna vad blommor och fåglar jag ser i naturen heter.
- Gärna bo i en stad vid havet
- Bli vegetarian. Jag är wannabe vegetarian, vill gärna bli det men har lite svårt att ta
steget fullt ut, har velat i 1 år typ (dock har jag inte ätit kött de två senaste veckorna).
- Skratta

 

Gör och tänker
- Utan problem plockar upp mat som tappats på marken, blåser lite på den och äter.
- Jag är nykterist.
- Jag dagdrömmer alldeles för mycket. I skolan, på cykeln, innan jag ska somna, var som.
- Jag tål mycket stress och gillar när det händer mycket (men jag gillar samtidigt verkligen
dagar när det är tomt i kalendern) Samtidigt kan småsaker som att ett glasspaket ställs fram
10 minuter innan det är dags att äta gör mig stressad, hård glass är gott!!
- Jag är sentimental och otroligt naiv vad gäller kärlek.
- Ord som jag ofta funderar på är kärlek och lycka.
- Letar inte länge i mataffären innan jag fråga någon i personalen om jag inte hittar vad jag
letar efter.
- Använder inte dörröppningsknappar, tar hellre trappan än hissen.
- Om jag får en fläck på tröjan ”fuktar jag” ett finger rikligt med saliv och tar bort den.
- Kan ha träningskläder på mig en hel dag bara för att jag träna på kvällen.
- Gillar när folk tror att jag kommer från Göteborg (på grund av min småländska göteborgska)?
Annars kan folk också tycka att jag är lik babe i Dirty Dancing och tro att jag kommer från
Grekland eller Italien.
- Till viss del pryd, svär inte, men nynnar ofta på dansmusik som går på radio och då.. ja.
- Läser gärna postis i Sydsvenskan (barnens insändare)
- Uppvuxen i en kristen familj och har själv varit kristen hela mitt liv fram tills för något år
sedan då jag tröttnade på det efter att ha varit en tvivlare i ungefär 7 år, vilket jag blev efter
att ha sträckläst bibeln först en gång på högstadiet och en gång på gymnasiet. Det känns
skönt att ha släppt det, men det kan hända någon gång att jag säger något ord till Gud.
- Bytte ut min knapptelefon för ungefär en vecka sen och skäms lite för min nya iTelefon
(men jag är samtidigt lite småkär i den).
- Jag är skilsmässobarn och lillasyster till en bror och en syster.
- Jag tar mig själv på för stort allvar, men jag jobbar på det!
- Jag skulle vilja vara med i en bokcirkel.
- Jag är väldigt sällan sjuk, men när jag väl blir det tycker jag alltid överdrivet synd om mig själv
och tror att det är en något mycket allvarligt jag drabbats av.

Om bloggen
Jag inser nu att hela min blogg är ju egentligen en jättelång presentation. Bloggen består
av just det som jag inledde med i denna presentation: Hur jag är, vad jag känner, tänker,
gör, tycker om.
Jag skriver om min vardag och ibland dikter. Jag hade gärna delat med mig av det som är
allra tyngst också men av hänsyn till andra runt omkring mig så gör jag inte det.
Mest skriver jag för att det är så himla roligt!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: