Förra veckan

Jag och mamma åkte tidigt på måndag morgon till Kristina utanför
Stockholm. På kollot där hon jobbar badade vi, åt lunch och turistade.
Det goa livet fortsatte under hela tisdagen i Stockholm.
På onsdagen var det dags för visumintervju. Som inte borde kallas
intervju. Två frågor fick jag efter nästan 2 h kö och lämna fram papper
i luckor.
- Vem ska betala? och
- Vad studerar du i Sverige?
Sen var det över och jag skulle få mitt pass och visum skickat till mig
efter en vecka. På kvällen landade jag i Göteborg hos Johanna och
Markus. Fint.
Nästa dag träffade jag Stina, Malin, Lelle, Amanda, Matilda och Lina
utanför Liseberg strax efter 11, sedan var vi där nästan 12 h, galet.


Balderkön omgång 2. Första gången var det över 1 h kö,
men faktiskt värt köandet.


Fredagen var lugn. Lisebergsgänget stsade omkring i Göteborg.
På kvällen åkte jag och PB ut till Pilen i Floda. Bad i sjön vid huset,
vi simmade faktiskt 600 m! Sen tacomadness med Pilens vänner
Ami och David. Underbart! Sen bjöd Pilen på en tårta. Men den
kräver ett eget inlägg! Får återkomma.

Lördagsbrunch, sedan Göteborg city, promenerande i regnet.
Mat hemma hos PB på kvällen, bad (älskar att bada, ja), godis
och film.

Söndag var min födelsedag. Pilen och PB kom och sjöng.
Jag hade redan vaknat när PB kom nedspringande en stund
tidigare med elefantsteg för att hämta Pilen, men det var ju lika
fint ändå! Jag fick bland annat en bok som jag inte läst ut på
hela sommaren men i den svenska versionen. "Äta djur".
Jag läste ut nästan hela på tåget, det sista dagen efter. Sen
dess har jag varit helt uppfylld av boken, tänker på den massa
och vill att alla ska läsa den!
Väl hemma, badade jag och mamma sen när vi stod och stökade
i köket så överraskade Emma och Alexander med att komma och
sjunga vid dörren.

Jag somnade gott.
Vilken vecka!!




 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: