Påsklov 2013

Ägnat det åt sådant som gör livet värt. Fallit mjukt. Hoppat lugnt.
Simmat med starka sega tag. Pratat med mig själv, pratat med andra.

(Förresten, blogginläggslåt: John Mayer - Who Says, på upprepning).

Ögonblick
*Ja, svarade jag utan att blinka. Visst hade det blivit som jag tänkt mig.
Men jag fick bita mig i läppen. Tanken på vad mer som blivit, utöver alla
vänner. Den äldre generationen fick inte veta vare sig den tål det eller inte.

*Äggen kokade kanske 9 minuter. Det är lite för länge. Men det var för min
skull, för att jag inte skulle väckas av äggklockan, vad sött.

Möten
*Kanske sticker det i ögonen att använda ordet frid. Så sant, jag suttit i
kyrkbänken flera gånger som tonåring. Sett draman utspela sig. Stapplande
steg, hög musik, ölburkar, spådomar, smutsiga pengar, nedböjda huvuden.
Så plötsligt dyker en ljus gestalt upp. Det räcker att de tar varandra i handen.
Då infinner sig fridskänslan. Flera år senare (alltså nu) använder jag ordet frid
om nuet, utan den där handen att hålla i, det ska ju inte gå?! Men det är så jag
känner det. Frid.

*Hej världens finaste rygg.

Uppskattade inslag
*Häng med tilda!!
*Häng med morfar!!
*Häng med Alexander!!
*Spelkväll med tilda och stina!!
*Påskparty med tjejgäng i Möckan!!
*Mat och diabilder med pappa och Jona!!
*Hur många promenader som helst!!
*Positivt besked om USA-utbyte!!
*Häng med före detta bandmedlemmar i "Tommys Syster"!!
*Simhallen x 3, inklusive frukost på plats!!
*Sprakande eld!!



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: