Någon 21 april

Söndagförmiddag, olika personer i Lund:
- Någon följer en kompis till tåget.
- Någon packar in barnvagnen och picnickorgen i bilen.
- Någon med vitt skägg och kakigröna kläder stannar ett par
meter innan övergångsstället på trottoaren utan tydligt motiv.
- Någon rullar ut på vägen i sin rullstol från hotellreceptionen.

Söndagruntlunch, jag i Lund:
- Sammanfattningsvis, vilken bra helg!
- Alexander har åkt med tåget. Nu har jag bara söndagen kvar. Jag har
inga problem att strukturera upp min dag. Det finns många roliga eller
sköna saker även för denna dag.

Planen:
Jag sitter på juridicum 2-3 timmar (måste vara här för att böckerna är så
gamla, får inte låna hem dom), äter mat, hänger på innergården och läser
bok, springer 8 km i långsa takt, med musik i öronen, helt ensam, vad skönt,
det var länge sen. Duschar, äter, går på korridorsfika hos Frida, kollar på Let´s
Dance som jag missade i fredags. Somnar bustidigt.

 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: