Köksjargong

Vi bygger upp små världar som inte finns. Pb och jag i köket. Han rabblar
namnförslag till mina kommande barn som han hittar i tidningen. Jag svarar
snabbt, ja och nej. Märkligt vad lätt det är att ha en åsikt om vissa saker.

Sen spårar det ut. Lagom till Pilen kommer är vi mitt uppe i planerandet av min
sommarsemester med min man, mina två tvillingbarn Bertil och Berit på Runnö.

Sen hävdar Pilen att jag är en manslukerska. Var har hon fått det ifrån?
Hon levererar också (och nu är vi verkligen uppe i det blå) ett förslag som
presenterades redan för typ 1 år sen, som innehåller nästan allt. Så många rätt.
Slut är det inte där. Efter en del facebooksnokande...

När PB ringer pilens bror som inte svarar på smset med frågan om förslaget (hans
vän) har blivit singel så känner jag att det är dags att börja diska. Han svarade inte.

Men nu (ett par timmar senare) har jag fått reda på att han inte var singel.
Pilen tror dock att det finns en Olle 2.0. Jag tvivlar.





Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: