utlovat

Här kommer det utlovade inlägget om solpromenaden, de tre låtarna
och Pilens tankar kring mina tankar om min utbildning.

Jag fick typ vårkänslor. Den här perioden på året är lite lustig. Jag saknar
sommaren och värmen, jag ser fram emot vinter och julmys. Jag lever
i höst och tedrickande och så helt plöstligt på promenaden lyser solen
och det känns som att den sista snön just smält bort och att våren är
på gång. Hann höra bland annat dessa tre låtarna i lurarna på vägen...

Angels to fly - The A Team
Loreen - Euphoria
Cold Play - Charlie Brown

När jag bara hade 50 m kvar till dörren kom jag på en trevlig sak, Pilen
är från Göteborg, så jag tänkte hon ska säkert dra sig åt det håller efter
utbildningen, tänk om jag med ska det.
Sen träffade jag henne i köket och då frågade jag henne. Så började vi
prata om framtiden. Det var då jag sa:

"Det skulle inte förvåna mig om jag pluggar färdigt hela paketet, blir
jurist, men aldrig börjar jobba som det. Bara känner check på det. Så
blir det något helt annat av mig." Hennes svar:

"Ja, man vet ju aldrig vad som händer, jag menar du kanske träffar en
bonde som säger kom till mig, och så hänger du på och fastnar där..."

Det var inte vad jag tänkte på när jag menade att göra något helt annat.
Men hade hon sagt det för, jag vet inte hur lång tid man behöver gå
tillbaka i tiden, så hade jag nog tyckt det var på pricken. Kanske inte
bara jag heller.

Det är roligt med ord och saker som sägs.

 

Kommentarer
kristina

den där universitetsexamen som leder till...
nä, vem vet! livet!

2012-09-30, 18:17:21

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: