Sommaren 2012

Ledig från vardagen. 3 månader. Det blir ett långt inlägg. Om du följt bloggen
är det inte så mycket nytt, här kommer en sammanfattning:
 
- Ledigheten inleddes på bästa sätt, på cykel från Lund och
hem till Oskarshamn. Att långsamt lämna och långsamt närma sig.

Det var nervöst när jag uttalade idén och nervöst när jag drar upp rullgardinen
på morgonen och regnes öste ner, en stund senare stod jag i trappuppgången och
fick knappt ner all packning i cykelväskan, "draget" till dragkedjan gick av, hur ska
det gå tänkte jag. Men sen gick allt som en dans!

- Så kom jag till idyllen Möckhult. Promenader på grusvägar, arbetshästar och
kossor, cykla, plocka blåbär och svamp.

 
På landet och i ledigheten hände något under hela sommaren. Jag hann
fundera på lite viktigare frågor än vad jag ska äta till lunch dagen efter,
hur jag ska hinna både träna och plugga och så vidare. Till exempel
Vad som är viktigt i livet. Hur jag vill prioritera? Vem är jag? Redan då
frågorna började ploppa upp blev jag väldigt glad, de behövde inget svar,
bara känslan av att något djupare finns gjorde mig glad. En bit på vägen i
tankarna har jag kommit. Människor i min närhet kanske börjar tröttna på
att jag pratar så mycket om den grejen, men jag är så glad för detta.

- Så fick jag ägna mig åt praktiska saker som fönstermålning. Det syns
väl på mig att jag gillar det.
 
 
- En rolig möhippa och ett fantastiskt vacker bröllop: Ida och Viktor.
 
- Midsommarafton med Stina, Emma och Pilen på Äleklinta. Sedan härlig
avslutning i Emmas sommarstuga med hennes föräldrar och deras
vänner.

- Ordnat två kalas tillsammans med pappa: Kakans och Jonathans.


- Friluftsliv. Vindskydd i Omberg med Emma och Frida.


- Upplevde Stockholm under en dag. Gick runt Djurgården.

- Hälsade på Kaka utanför Stockholm på hennes kollosommarjobb.
Blev indragen i både det ena och det andra... bl.a framträdande som cowboy.



- Fotbollsspelande och cykelutflykt med Stefan, Jocke m.fl. Bubblande skratt.

- Sprungit. Intervaller, backträning, distans med en löpargrupp för första
gången i livet, mycket roligt.

- Slog personligt rekord på milen. 43 min 42 sek.

- En otroligt vacker utflykt till Eckern med pappa, en dag när regnet öste ner
men vi bara hade bestämt oss för att åka ändå. Uppehåll under den tid vi
behövde för att plocka blåbär, bada och fika. Vi fick se hur dimman kom
fram på sjön och en stor regnbåge. Sen när vi begav oss hemåt kom regnet igen.

- Ölandsdag med mamma. Vi tog båten Oskarshamn - Byxelkrok med våra cyklar.
Otroligt somrig dag.
 
- Långa cykelturer, mycket bad och fina pratstunder med Alexander.

- Eckerntältning och vandring med Matilda.
 
- Jobba på det bästa sommarjobbet jag någonsin haft. Frisk luft, rolig kollega,
fina reflexkläder, rolig flakbil, roligt att göra staden finare, positiv chef och så vidare...


- Kajakutflykter. Både med pappa och Stina. Efter min och stinas utflykt gjorde
vi äppelmos, sen var det spelhäng på kvällen.

- En sommarkurs via universitetet 7,5 hp som tog mig ut på äventyr i Österrike,
forsränning, klättring, glaciärer och roligast - mountainbike.

- Under sommaren har jag gått igenom allt jag äger i Oskarshamn. Försökt göra 
mig av med onödiga prylar men också  bara sorterat, frihetskänsla...och väldigt
fint att komma hem nästa gång och kunna hitta allt.
 
- Ett dygn på runnö. underbart! Helt oplanerat för mig, det var bara att hänga på.


- Norgeresan blev inställd eftersom Johanna blev sjuk, men då fick jag
cykla lite mountainbike igen, vandra längs Värnen och bäst av allt:
träffa Bertil och Marianne.

En sommar med tid, här är fler saker som det fanns tid till....
Tid att pussla ett kungapussel, tid att kolla på fotbolls-EM, tid att dricka
te, tid att lyssna på P1, tid att ta en promenad bara för att få dofta på en
kaprifol, tid att ta en promenad bara för att få titta på stjärnhimmeln, tid
att röra vid pianot, tid att träffa mormor och morfar.
 


Så åkte jag till Lund. Det har varit bra att vara här under ett par lediga dagar.
Imorgon kommer ett höstinlägg om förväntningar med mera.
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: