Redo för val?

Inför-kräftskivefesten-bild.
 
 
Söndag.
Frukostgröt ensam eftersom jag är så morgonpigg. Svt fick underhålla mig.
Program om val, tydligen gör vi mellan 2500-10 000 val varje dag.

Och nu sitter jag här en timma senare och skriver in innebandymatcher i kalendern
fram till Mars 2013. Det finns ett par val jag måste göra som är viktiga. Men så
svårt det är när jag inte vet vad jag vill. Ta kontrollen över sitt liv, sin tid. Inte bara
göra, göra.
Texten "Match. Hemma 15.00" piggar inte upp, jag ser inte fram emot det nu när
jag skriver in det. Och hur är det med Röda-korset-engagemanget? Är det dags
att byta spår, göra något annat volontärsarbete?
Jag vet att båda sakerna lyser upp vardagen rätt ofta, men nu känner jag inget sug.
Är det tillfälligt? Borde jag förändra vardagen? Ta paus?
Juridik. Jag vet att det är en bred utbildning. Jag vet att den passar mig ganska bra.
Men var är glöden? Engagemanget?

Med risk för att låta väldigt opepp så väljer jag att inte sudda det jag skrivit nyss,
förstå mig rätt, jag har det bra. Men jag skulle vilja välja gnista och glöd. Mitt problem
är bara att jag inte vet riktigt vad det är. Det finns val som förändrar.

Jag skulle kunna säga hejdå till innebandy och röda korset. Börja bara löpträna och
bli polisvolontär och söka juridikcentrum (hjälpa hemlösa) istället. Stor vardagsförändring.
Men det skulle kännas svårt att lämna också. Gemenskapen.
Utbildningsvalet är betydligt svårare. Jag kan inte gå från. Det behövs ett "till..", men vad
sjutton skulle det vara? Ingen aning. Känner jag inte mig själv bättre tänker jag.

Val, val, val, val, val, val, val, val, val.
Inte redo.


 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: