det är för vackert

Mando Diao - Strövtåg i hembygden
 
Jag ler av ljudet.
 
Hur som helst, något mer får jag kanske skriva. Då kan jag köra ett litet flashback
från här om dagen. Påverkat av att jag hör den vackra musiken men ändå:

Om sms kan säga något, så sa det ungefär "var är du?" Jag svarade hemma.
Jag hade krupit i både mina blå basket-joh-kläder och sängen. Men när en bil
20 minuter senare rullade fram utanför huset hade jag fått på mig en varm tröja.
Bekväm, som jag vågade vara i natten, drog jag barfota på mig träskor trots att
hösten var långt gången. Jag gick ju bara 10 meter. Hej! Bilen rullade vidare.
Ett par timmar genom natten. Så bekvämt. Så fel ur miljösynpunkt men det
tänkte jag tyvärr inte på då. Det gick så lätt. Overkligt.
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: