ofta olika

Jag kommer på mig själv med att säga olika väldigt ofta. Jag vet nog inte vad
jag känner helt enkelt. Ibland är juridik roligt, ibland är det dötrist. Ibland är
plugga soft, ibland är det fruktansvärt osoft. Frågar någon mig ena dagen
får den ett svar, frågar någon en annan dag då blir det ett annat svar.

Hur som helst det slog mig att jag inte berättat så mycket om straffrätt
som jag pluggar nu. Tänkte därför berätta lite vad jag sitter med nu...

Föreläsning om internationell straffrätt. Föreläsninganteckningarna:
"Om A, som står i Norge, skjuter B som står i Sverige. Kulan träffar.
En ambulans kör B till Finland. B dör på sjukhuset i Finland." Frågan
är svensk domstol har rätt att döma i fråga om ansvar för mord.

Hur som helst, jag håller med Nina Ramsby på konserten i måndags:
Allting är intressant i lajfet!

Peter Jöback - En helt ny värld.
 
 
 

Kommentarer
Kristina

asså den där sköna blandningen av swedish och engelska is wonderbaum. lajfet alltså. allt och inget. vi fortsätter! tack för samtalet idag.

Svar: Det är sååå jag som ska tacka dig.
Annika

2012-12-03, 13:12:31

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: