lång helg

Har inte kört bil sedan i somras. Fredagsnatt klockan närmar sig 01. Bältet knäpps.
Lutar ryggen bakåt, det känns mjukt med dunjackan. Pekfingret hittar påknappen
på radion. Säcken med dagens upplevelser knyts ihop till pompösa Coldplay -
Viva la vida
. Det blev en fredagskväll som jag vill att den ska vara. Vänner.
Fast det sista jag fick reda på var att ett ungt par valt att skilja sig. Det kändes
som att det skulle komma en tår, men det gjorde det aldrig. Jag sjöng med,
det lät inte snyggt, men vad gjorde det.

När jag vaknade i morse var jag först säker på att det var söndag. Att det var lördag
gjorde mig mycket nöjd. Jag ställde mig upp och tittade ut genom fönstret. Dimmig
grusväg, skog. Snart skulle Alexander komma och äta frukost.

På kvällen frågade mamma vad jag hade för planer och jag konstaterade lättad att jag
inte hade bestämt mig för att göra någonting. Det blev en lördagskväll som jag vill att
den ska vara. Vi åt ostkaka och satt i soffan och pratade. Det har inte hänt innan. Jag
brukar ha planer och mamma har inte haft en soffa. Ljuskronan ovanför soffbordet är
fin. Kvällen var fin på ett sätt jag inte vet om jag känt innan.
 
 

Kommentarer
Kristina

"Kvällen var fin på ett sätt jag inte vet om jag känt innan"

ah!

2012-11-25, 23:02:18

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: