Blå

First Aid Kit - Blue.
 
Att blogga. Inte bara åt mig själv. Det var delvis musiken som tog fram det.
Musiken får nu också påverka vem och vad jag kommer att tänka på.

Noonie Bao - Do you still care?

1. Denna november dag är inte så kall som den skulle kunna vara. Mina knän mot
marken har stelnat till. Händerna kramar varsamt kring gratis-pappers-kaffemuggen.
Jag har svårt att hålla huvudet stilla. Vid närmare eftertanke är det nog inte äns
något jag försöker göra. Jag lyfter blicken. Stressade människolår passerar. De ska
in och ut, ut och in. De hinner inte. Kanske är det inte bara jag som är hungrig.

Helen Sjöholm - Låt det va

2. För ett par dagar sedan verkade den katolska kyrkans taizemöte så intressant.
De fyra väggarna så tunga och stabila. Bara 1 km bort. Är detta ingången?
 
Moa Lignell - Live your life

3. Utklädsel: gammal senil gubbe. Jag kunde inte ha på mig mina glasögon, de var
för moderna. Bäst jag säger hejdå och kommer iväg. Hejdå stumpan!

Robbie Williams - Candy

4. Så dansar fötterna över svensk jord igen. Knappeliknapp och skickeliskick iväg
ett litet textmeddelande genom luften. Från huvudstad till lilla 19-kvadratsrummet
i studentstaden.

Laleh - På gatan där jag bor

Och så jag. Jag som använt sönder ordet mysigt. Jag som har alldeles för stressade
lår, varför då? Jag som följde någon fram till Katolska kyrkans dörr. Jag kunde vägen.
Jag som log och både utåt och inåt önskade en trevlig kväll för gubben. Jag som
i skrivandets stund fick ett sms med ord som undrar när jag tågar hem.

 

Kommentarer
Kristina

fint du skriver, dina texter växer, och du

2012-11-12, 22:33:20

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: