babbleri

Vissa drömmar är inte till för att förverkligas skulle jag först vilja säga.
Det kan vara så att det kostar mer än vad det smakar, det kan vara
alldeles tillräckligt att bara dagdrömma.

Hur som helst är det här dagdrömmeriet något jag ibland ägnar mig åt.

I) Drömresmål - USA, egentligen var som helst, men jag tänker mig kanske
New York, springa i parker, känna stadspulsen, kolla in frihetsgudinnan.
Pilen har pratat om att cykla  San Fransico. Flitte har pratat om att bila.

II) Förra sommaren cyklade jag. Jag skulle vilja springa. Hem. Har jag någongång
flygit iväg i tankarna på någon föreläsningar så har jag sökt i googlemaps
Ohamn-Lund, undersökt 4-mils etapper, funderat på var jag känner människor
att bo över hos, funderat på hur mycket styrketräning knäna behöver.

III) Tillägna mig yrkestiteln pianostämmare.

IV) Ta studiepaus och bo i en röd stuga på landet. Odla morötter. Läsa böcker.
Ha tid att hjälpa människor.

V) Springa 1 mil under 40 minuter. Då krävs en förbättring med 3 min och 44 sek.

VI) Vandra i Jotunheimen, Besseggen.

Paula Cole - I don't want to wait.
Tina Turner - What's love got to do with it.




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: