taget ur sitt sammanhang

Skönt med en blogg när pluggtankarna distraheras av ett sjukt störigt samtal
vid bordet intill, kanske kan det hjälpa att skriva lite här så jag kan gå vidare sen...

Tjej, kille 1, kille 2

Tjej säger något om att sätta på föreläsaren.
Kille 1 börjar då diskutera andra störiga studenter som försöker vinna VM i politisk korrekthet.
Kille 2 säger att han inte är taggad på att läsa.
Tjej berättar att hon ska göra det imorgon i solen.
Kille 2: awsome!!!

Kille 1 går.

Tjej: varför gör vi detta?
Kille 2: för att tjäna pengar.
Tjej: jag får ju inte AB i allt, så det är redan kört.
Kille 2: vi kommer hamna på försäkringskassan, kasta papperstussar på varandra...
bah NU HAR JAG UTFÖRSÄKRAT 9 STYCKEN REDAN INNAN LUNCH wahhh
Tjej: haha det är ju skitbra, det är sånna som vi som ska jobba på FK.

Tjej: det är så påfrestande att vara omtänksam
Kille 2: fniss... jag tror inte man måste ha AB i allt för att tjäna grova pengar,
gäller bara att ha ett något böjligt samvete...Du kommer ju ha fördel av ditt utseende
också.. jag ser ju ändå såhär smådryg och jävlig ut, du kommer komma sådär söt och
sen bah kawboffffhhhhh!

Kille 2: fatta hur coolt om man stod i en domstol med ett lasersvärd, fuck you!

Jargongen är ju helt galen. Den kastar sig fram och tillbaka, forserat, mycket forserat!

Nu är vi framme på tentasnacket.
Tjej: hur känns det?
Tjej: så jävla ironiskt mitt liv är kaos
Kille 2: jag är chockad fortfarande, asså, Norinders fråga, ah, nä jag vill skjuta mig själv,
jag vill alltså på riktigt skjuta mig själv...

Tjej: Vad ska du göra i sommar?
Kille 2: jag vet inte
Tjej: say what
Kille 2: jag har sökt jobb, men inte fått reda på än...
kille 2: personlig assistent, och så är min lillebror utvecklingsstörd så jag har flera års erfarenhet...
tjej: gud, va gulligt...jag tänkte assistent på juristbyrå först, så bah personlig assistent
kille: ja, jag är gullig egentligen...men här måste man ju hålla på fasaden...

Det är såklart inte säkert att de är helt seriösa. Men för sketan, vad håller dom på med?
10.50, 2 maj 2012.




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: