de små händelserna

som får mig att le.

ungefär så långt kom jag när jag cyklade till bandyträningen.
en rubrik är satt, bara det att jag inte tänkte lägga tid på att
blogga precis just nu. Uppdaterar senare. 22.14.

Nu har klockan nått 23.32.
Halva tekoppen är fortfarande full, men tevattnet är kallt och det är dags att
gå och lägga sig. Först bara några små ögonblick:

Tidig måndagsmorgon, öppna dörren, ute på det mörka korridorsgolvet låg en bok
som jag haft antecknad på mobilen i över ett halv år för att inte glömma. PB hade
varit hemma i helgen, där fanns boken och nu lånar jag den. "Hundraåringen som..".

Ryggen mot domkyrkan, jag har inte träffat min syster på alldeles för lång tid, men
idag satt vi på en lång bänk bredvid andra lunchande människor. Bara att se henne
fick mig att le stort. Att det sedan blåste så mycket att okänd kvinnas soya till suchi
blåste många droppar på min nystrukna vita skjorta, det var det värt!

Tankar. Drömmar om sommaren, det handlar inte solstek, nej usch. Tankar på att
arbeta utomhus, läsa en bok, resa till runnö, bara vara, springa, plocka blommor,
nysa av solen, spela spel.

Så, nu är det lägg dags.
Godnatt, 23.40

Flo Rida, feat. Sia - Wild ones



Kommentarer
Johanna

Åh, sommar. Längtar. Men en sak; vadå nysa av solen?! haha. Jag har hört det förut (av Matilda för länge sen om jag inte missminner mig. Men jag fattar inte. Jag har aldrig nyst av solen - tycker det låter skumt. Ha det gott! / J

2012-03-29, 13:48:14
annikasiri

hahah, nyst av solen alltså, ja det en härlig känsla på något sätt, jag har inte funderat på det jättemycket, det bara ploppade upp i huvudet... men att du aldrig nyst av solen? det blir så ljust att en nys.. tja, nä nu när jag tänker på det så låter det ju faktiskt jättelustigt.. det bara händer...

Ska du hem till Oskarshamn i sommar?

2012-03-29, 15:10:48

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: