lugnt

Och så lite om idag. Blogginläggslåt: Timbuktu - Fallskärm

Idag har jag mest sugit in känslan av att tiden framför mig inte kommer innhålla så
många måsten... det känns väldigt skönt.

Nyss skjutsade jag min bror ut till bussen. På vägen tillbaka hit....

....lyssnade jag på blogginläggslåten och då kom jag på tre saker jag skulle
skriva samtidigt som jag sjöng med fastän jag inte alls kan texten...

Ett par små dagdrömmar uppenbarade sig, här kommer en liten lista:
1) Att få rida och gå runt i ett stall.
2) Att få köra rally
3) Att slippa tänka på min gamla flamma

1) Hästar och stall luktar gott, hästar är vackra samtidigt som jag är lite rädd för dom.
Dagdrömmeriet började redan i morse när jag gick förbi en hästhage med två hästar.

2) Det är roligt att köra bil, jag tycker bara det saknas vägar där man får köra så
fort som man vill...fast rally är ju egentligen ingen bra sport, slösa bensin...

3) Sen jag kom hit har det blivit mycket tänkt, alldeles för mycket. T.ex. kom ett minne
upp av en cykeltur till en sjö, vi stannade bara några hundra meter därifrån och när
minnet kom upp här om dagen minns jag att jag blev lite smått upprörd inombords.
Detta var minnet: Jag fick en kram, men det var med en suck. En suck som jag i efterhand
förstår mer av. Upprörd blir jag för att jag lät mig behandlas på det sättet. Väntade och lät
flamman känna efter. Flamman som inte visste vad han ville. Jag borde ha vänt om och
cyklat hem.


Idag har jag tagit det lugnt, promenerat lite och så varit på byavandring. Idag visades ett
bland annat ett dränghus som nyrenoverades 1910. Vackert, jag hade gärna bott där!
Sedan kollade vi in Möckhults dansbana, som man nu inte överhuvudtaget kan ana varit en.
Det är spännande att möta byborna, men även här spökar flamman. Men nog om det.

Imorgon ska jag in till city, träffa Matilda hoppas jag.
Nu ska jag snart ta en kvällspromenad med mamma och sen lägga mig tidigt och läsa.

Nattinatti!!


Bilder från morgonpromenaden, nöjdmin för att jag bor här nu.






Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: