på cykel



Onsdagmorgon: Jag var pigg när jag vaknade, rätt speedad med äventyret
framför mig. När jag drog upp rullgardinen och möttes av regn tänkte jag att
det var la trist, men jag hade ju bestämt mig så det fick bli regnkläder på från
start. Lite nervös blev jag när jag stod och försökte få ner all packningen och
"flärpen" på den ena sidocykelväskan gick av.. jag tänkte hur förberedd är jag
egentligen? Men när packningen väl var på plats, ca 13,5 kg och jag trampade
iväg kände jag mig stark.

Cyklandet var uppdelat på 3 etapper. I snitt cyklade jag 12 mil/dag. När jag
planerade hade jag tänkt mig vackert sommarväder och fina pauser vid sjöar
med bad, trangiamat och lite slappande med en bok. Tidningarna skrev någon
dag innan att "Nu försvinner sommarvärmen", så blev det också, därför kom
jag alltid fram tidigare än jag tänkte från början på dagarna...




Första natten sov jag i Glimåkra hos Emma.. så mysigt...
Här är en fin morgonbild, precis innan jag cyklade vidare...



Andra natten sov jag hos vänner till familjen, jag kan inte komma på något
bättre sammanfattande ord är gästvänliga, så väldans! Jag har inte varit
hos dom på flera år, så glad jag är att jag kom dit. Fint!!

Hela fredagen var jag hos Stina i Växjö. På kvällen kollade vi på Let´s Dance
-finalen, mys!



Lördag och dags för sista etappen. Fortfarande pigga ben. Regn under
dagen: 2 minuter. Har verkligen haft tur. Musik i öronen: P3-pepp-musik,
P2-klassisk-förmiddag, podradio om köttindustrins inblandning i forskning
bakom "köttdieter", discomusik på mp3:n. Jag hade tänkt cykla till Möckhult,
men mamma hade inte hunnit komma hem från sin Stockholmsresa så jag
ändrade planen och cyklade till Oskarshamn så hämtade hon mig där på
kvällen.



Vackra radhusträdgården och cykeln.



Favoritcykellåt: Leona Lewis - Collide.
Favoritenergikick: nötochrussinmixen.
Favoritkänsla: nedförsbacke (cykling åt ett håll, kommer inte bli uppför på tillbakaväg).






Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: