höllemoppan

Ja, höllemoppan som morfar kan säga...
Nu händer det mycket, många fina stunder som jag skulle kunna skriva om.

Igår till exempel så satt jag i Möckhult och åt soppa och gott vitlöksbröd lagat av en
kvinna från Palestina samtidigt som jag fick höra tvåstämmig svensk folkmusik live
på fiol. När jag då såg på mamma på andra sidan bordet bland alla människor och
sedan återigen tittade på kvinnan och mannen som spelade fiol tänkte jag att jag
önskar att den typen av tillfällen skulle dyka upp fler gånger i mitt liv. Så härligt
att jag till och med fick blinka bort lite extra fukt vid ögonen, ja jag är en känslomänniska.

På kvällen tittade jag och Jona på Holland - Danmark, en underhållande match med
roligt slut. Helt uträknade Danmark vann med 1-0. Sen åkte jag till Bockara och
träffade Emma, Jocke-lång, Jocke-liten och Stefan. Vi fikade och kollade på Tyskland -
Portugal, inte lika rolig match, eller så tittade vi inte tillräckligt koncentrerat.
Hur som helst, både Jocke-liten och Stefan ska vara här hela sommaren och de verkar
pepp på lite friluftsliv, superkul säger jag!!

Planerna för dagen: förhoppningsvis en joggingtur, examensfika hos Emma i Bockara,
sedan en lugn kväll i Möckhult tror jag, häng med syster och kanske lite EM-fotboll...

Vi hörs!



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: