en bilkö

Vilken dag.

Jag orkar inte få ner allt i ord i natt. Jag får skriva imorgon...
Om kursintroduktionen och om Idas möhippa.

Nu ska jag bara skriva om en sak som en gästföreläsare pratade om.
Det var lite filosofiskt kring hur tankar och värderingar påverkar hela ens liv.

Exempel: En bilkö. Vad är det? Det är ju egentligen bara en kö med bilar. Varken bra
eller dålig i sig. Att någon säger att den är dålig har ju att göra med den personens
värderingar. Vad är egentligen dåligt?  Det finns mängder av sätt att hantera en bilkö på,
här är två:
- irritation
- öppna handskfacket, ta fram en CD och leta fram en bra låt

Sanningen skapar man själv. Det är tankarna som styr, en bilkö är trots allt bara
en bilkö.

Jag vet inte om jag kan förklara det tydligare med ord på blogg. Lättare att prata,
jag måste säga att jag tycker det är väldigt intressant.

En helt annan sak. Lintotten i tankarna på vägen hem i natten. Jag bara undrar
när den grejen är över.

Men nu ska jag kanske sova istället.

nattinatti.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: