det vankas bröllop

En mycket bra midsommar.
Förutsättningarna var att den skulle vara rätt lugn så att ork och pepp skulle finnas
idag när det är dags för Ida och Victor att gifta sig. Det blev så bra!

Jag hoppade på tåget i Berga och väckte Emma som redan var i tåget. Vi lunchade
i Kalmar och åkte sen i en fullproppad buss till Öland. Där var Stina. Efter glass i
Borgholm åkte vi ut till Äleklinta där jag varit många gånger med släktingar. Det är
en plats jag kommer återvända till många gånger. Till Äleklinta kom också Pilen!!

Vi satt i lä på filtar och grillarde, pratade, lyssnade på havet, lekte sångtennis,
tog en kort promenad. Det regnade lite, men det gick bra ändå.
På kvällen åkte vi till Emmas sommarstuga. Så mysig känsla att parkera bilen
utanför och se det lysa inne i den lilla stugan. Där var Emmas föräldrar och ett
annat par. Vi spenderade kvällen med dom, åt efterrätt, spelade Land och ort,
kollade pyttelite på fotbollen (Grekland-Tyskland). Sen åt vi efterrätt igen med
föräldrarna. Så började vi prata om väldigt intressanta ämnen om livet, barn
idag och förr, prioriteringar, u-länder.
Jag kom på mig själv med att så fort jag sa något så ångrade jag att jag öppnat
munnen, jag ville så gärna höra vad de äldre hade att säga. Det var så fint att
prata med just precis dom som var där. Alla med olika erfarenheter.
Jag är så nöjd och tacksam över hur jag fick spendera min midsommar i år.
Något som också känns fint är att det inte finns mer än 1 bild från hela kvällen.
Det fina är att kvällen nu istället lagras i mig. Jag behöver skriva lite för att komma
ihåg, men helheten får jag bevara i mig, vackra Öland.
 
 
VI avslutade kvällen med att borsta tänderna och sen sov jag, Emma och Stina i en
liten bod. Jag somnade på rygg för ovanlighetens skull. Jag låg och tänkte på hur jag
ville att kvällen skulle upprepas senare i mitt liv.....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: