semestervecka

Jag har varit ledig i flera veckor nu, men rubriken antyder att jag varit ute på vift... vilken vecka det blev!!!

Jag ska försöka att inte lägga till massa "fantastiskt" och "underbart" och "super"
för jag tror inte det hjälper, orden drunknar, men dom passar in på väldigt många
ställen.

LINKÖPING/OMBERG måndag-onsdag
På måndagkväll gick vi bara några kilometer längs vätternkusten; jag, Emma och Frida.
Vi lagade mat på en klippa och när solen gått ner la vi oss i ett vindskydd.


På tisdagen vandrade vi hela dagen .

Kvällen avslutades med snyftfilmen "Notebook".
På onsdagsmorgonen spelade jag och Emma lite piano. Hennes röst är en av
de vackraste jag vet och ögonen blev, ja lite mer vatten där.. om jag sa det till
henne skulle hon nog bara säga "ameh sluta", men så är det.
 
SÖDERTÄLJE/STOCKHOLM onsdag-torsdag
På onsdagen åkte jag till Södertälje och träffade Johanna, vi åt sushi och satt
vid ån som rinner genom stan. Jag sov över hos henne och Markus och dagen
efter åkte jag tidigt in mot Stockholm. Johanna skulle jobba och Kakan jobbade
så jag hade en ensam dag i Stockholm. Men jag är inte den som är den.
Med kartan i högsta hugg gick jag från centralstationen ner till Djurgården sen
gick jag Djurgården runt. Kollade på fina Rosendals slott och trädgård, förundrades
över hur människor kan bo. Gick längs vattnet och passerade Skansen, Gröna Lund,
Vasa museet, Junibacken, saker jag undersökt närmare när jag var i 5-års åldern.
Jag gick nog minst 2 mil den dagen. Sedan åkte jag ca 1,5 h utanför Stockholm till
kaka där hon jobbar på sommarkollo.

UNGEFÄR 1,5 H UTANFÖR STOCKHOLM fredag-lördag
Jag behöver inte ange mer exakt, det handlar om tystnadsplikt. Hur som helst jag
hängde på kollogården i två dagar när kaka var ledig. På fredagen tog vi det först
lugnt och körde lite fotmassage med lavendelolja, rekommenderas!!!
Sedan tog vi en liten fisketur, utan att lyckas fånga någon fisk, men det kändes
rätt skönt, det var en pina att sätta en mask på kroken, för sketan, jag borde bli
vegetarian, om jag inte klarar det, hur skulle jag då reagera om jag hörde en gris
skrika?



På kvällen var det lite Amerika all over the place. Jag, Kaka och Andrea
gjorde ett liten uppträdande på kollot med en egenskriven cover på
Go Johnny go... så härs snygga var cowboybrudarna...




På Lördagen tog jag och Kaka först en lång promenad, totalt ca 1 mil,
till närmsta mataffär för att handla lite. Senare på dagen paddlade vi
kanot till några grottor. Sen plockade vi blåbär och bakade blåbärspannkaka.
 
 
HEMRESEDAG söndag
07.08 körde en buss mot Stockholm. Sedan åkte jag 09.00 från Centralstationen
mot Oskarshamn. Men bussen hackade iväg och stannade efter bara några meter.
Chauffören gav inte upp utan kom till slut hela vägen till Norrköping, men några
mil utanför stannade den på en två-till-ett-väg där vi blockerade framfarten.
Efter en hel del startande av motorn, framtuffande några meter i taget och massor
telefonsamtal så löste sig problemet. Jag var i Oskarshamn 1,5 timma för sent,
rätt trött och sunkig, men lycklig över den braiga veckan. Mamma hämtade mig.

Vi tog en lång promenad på kvällen till mitt Solhem ett övergivet hus en bit från
Möckhult. Det var första gången jag kollade in det på nära håll, mycket fuktskadat
så det är nog bättre jag drömmer på avstånd.
Längs vägen hittade vi mängder med smultron och några meter hemifrån hittade vi
en kantarell så då tog vi cyklarna och letade mer svamp, vi hittade en hel del....
 
 
Vilken fantastisk vecka,.. där kom ett av orden iallafall. Aja, jag är så tacksam
över allt fint som jag fått vara med om, se och över de människor jag känner!!

Den nya veckan, måndag, idag alltså har börjat bra! Men den får jag berätta om
i ett eget inlägg, så dethär tar slut någongång.

Kram kram, Annika


 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: