mitt i

tanken for genom huvudet när jag gick mellan biblioteket och friidrottsplatsen:
"Jag lever nått himla drömliv". Sen konstaterade jag att mitt i allt kaos, för det
är en del kaos, så har jag det så bra. Nu tänkte jag inte alls gå in på kaoset utan
bara berätta om det braiga, så varning för en något vinklad och förenklad fortsättning,
men det var ett rus inom mig där som jag tänkte skriva av mig nu...

Jag gick med så lätta steg i värmen, med gympaskor och löparshorts och mellanstadieryggan
med böcker i. De två senaste smsen pockade på en fullspäckad helg. Pappa frågade hur
det blir med kajakpaddling eller om jag hellre ville cykla i helgen. Matilda frågade hur
det blir med att vandra Eckern runt till helgen. Vad mycket fint att se fram emot. Ibland
är det som att det är lika fint att ha saker att se fram emot som att de sedan blir av.
Ingenting är bestämt för helgen, men det finns alltså potential.

Sen satte jag mig på en bänk på torget för att klockan skulle få bli lite mer, tid att fördriva
mellan jobbet och löpningspasset. Trots lite motståndskänslor måste jag nu ta tag i
de uppgifter som ska göras för att Österrikeresan ska bli av. En gruppuppgift handlar om
Kroatien, så jag bläddrade i lite foldrar jag nyss hämtat från resebyrån. Sen fick jag anledning
att än en gång glädjas över hur bra saker och ting är för....
... på avstånd såg jag någon som jag först trodde var den gamla flamman. Han höll en tjej i handen.
Det sköna var bara att istället för en klump i magen så tänkte jag att ja, vad fint, när flamman
väl träffar någon, att få lära känna henne också. En ljus tanke, utan svartsjuka. En tanke som
inte funnits på kartan tidigare. Innan hade jag kunnat nynna med Håkan...
Håkan Hellström - Nu kan du få mig så lätt. Innan stod jag i ledet. Kanske väntade. Kanske
hoppades. Men i flera dagar har jag insett att jag lämnat ledet. Jag ser i så fall möjligtvis
mer best man-potential.

Hur som helst, appropå att nynna... morgonens bilradiosånger på väg till jobbet:
Laleh - Some die young
September - Mikrofonkåt

Och så lite inblick i facebook-konversationen mellan klimatkrigarna, numer kanske bytt
namn till klimatkämparna för att undvika krigstermer. Pilen och PB.
"Jag har börjat knega, 7-16 måndag till fredag, och jobbet passar mig PERFEKT!!!
Jag älskar mina reflexshorts och att få köra bil med flak!
Sen kan jag meddela att jag förmodligen blivit vän med min gamla flamma nu"

Godnatt godnatt!!
Inte godnatt för mig, jag måste skriva en uppgift om äventyrsidrott i Kroatien hah,
men en jobbdag med för lite sömn det klarar man ju.
Hoppas du får bättre drömmar än jag hade natten till idag, Ove ringde och var verkligen
besviken på mig för jag inte dök upp på jobbet. Tur att någon Ove inte finns och att jag
vaknade av mig själv 6.15 och inte hade glömt jobbet idag.

Så, godnatt!
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: