idyllisk dag

Solen lyste och regnet föll om vart annat.
Efter frukosten cyklade jag och mamma bara några hundra meter sen kom
en rejäl skur, v hoppade av cyklarna och ställde oss under ett träd.
Där stod vi rätt bra. Jag passade på att känna lite på barken. Konstig känsla
att jag förmodligen var den första som klappade på det trädet.
Sen kände jag väl för att dra hem, men det är så det är bra att man har en pepp
mamma som inte vill det. Vi cyklade vidare tills vi kom till spåret. Sen gick vi
och plockade vad vi hittade. Kantareller, blåbär och smultron. Det kändes som jag
gick barfota i skogen för jag hade lånat mammas sandaler, var tvungen att lufta
mina stackars blåa tår, det kom igår efter loppet, får skriva lite om loppet sen....
Tillbaka till barfotakänslan, den var go, rätt blött men gutt. Solen kikade fram igen
och det blev varmt i luften.

På eftermiddagen tyckte mamma det var dags för en liten cykelutflykt. Vi var ute i
två timmar. Cykel på grusväg förbi Hällersmåla, Sälleryd, Hammarsebo m.m.
I Hammarsebo kollade vi in örtaträdgården och sen var det som att, ja, naturen visade
sig från sin bästa sida typ. Tyck om mig... Ja absolut!

Okej, lite om loppet också. Mamma önskade mig lycka till när jag drog in mot stan.
Då kändes det lite nervöst. Det är bara en tävling mot mig själv men målet var att sätta
personligt rekord. I stan mötte jag pappa och vi åkte till Stångehamn.
Mitt tredje lopp i livet. Go mening. Lopp i livet. Hur som helst, de andra två loppen har jag
lyckats hålla igen i början, men den här gången ville jag chansa lite... inte bra. Fanns
inte mycket kraft kvar på slutet. Hur som helst så gick det vägen jag förbättrade min tid
med 46 sekunder, så milen på 43 min 42 sek. Sen var jag nöjd över placeringen också,
det var ju en bonus. Av 110 löpare kom jag på 28 plats, och 3 plats bland tjejerna.
 


Nu ska jag läsa min bok och hoppas på att bli trött, för imorgon ringer klockan 6.15.
Hoppas jag får arbetskläder (och att de passar) det vore apgött att ha, borde jurister
med få, så man slapp tänka på sånt.

Nattinatti.

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: