Ett halvt år, 2012

Natt 1 januari 2012 på landet.

Jag lovade säkert mig själv något den natten, nyårslöften.
Saker jag ville skulle bli bättre. Jag tror inte det inträffat, men en del
nya inslag finns i mitt liv och vissa saker har förändrats.

Halvåret då jag....
... började äta kiwi med skalet på
... började handla ekologiskt i mataffären
... la om kosten och gick ner 7 kg
... började lyssna på discomusik, typ Danny, Rihanna, Absolut dance
... köpte hjälm (frågan är nog om jag 1 jan 2013 skriver "började använda hjälm")
... erkände för mig själv och accepterade att jag inte är kristen. Jag har helt enkelt
inte ork kvar efter tvivel i 9 år så får viljan att tro ta vila.
... kom på att jag vill jobba med miljörätt (och miljön går som en röd tråd genom
livet, senast igår berättade mamma att jag gått på miljödagis, det visste jag inte
att det var) men det är inte skrivet i sten, jag kanske hinner ändra mig innan jag
är färdig jurist.
... sprang 1 mil på 44.28.
... cyklade hem från Lund till Oskarshamn.
... tog ett mycket bra beslut att bara jobba 3 veckor under sommaren och därför
fått/får tid att tänka och reflektera över vad som är viktigt i livet.
 
Jag var på en härlig resa på Malta.

En del saker kanske inte kommer stå fast om ett halvår, kanske
har jag slutat äta kiwi med skalet och t.ex. att jag gått ner 7 kilo är redan
"sabbat" efter ett par veckor här hemma där man göds rätt bra haha...
Häng gärna med och läs under kommande halvår också...

Kram och sånt, annikasiri.
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: