ett förlåt

Första knegarveckan har gått och här är helgen. En härlig helg som jag
kan berätta mer om senare. Nu tänkte jag bara skriva om en liten sak som
jag tänkte på mellan varven jag tänkte på färgflagorna som skulle skrapas
bort på kommunens träräcke längs en väg som leder till havet....(tänk att
få med ordet tänkte så många gånger i en mening)

Det slog mig. Har jag fått ett förlåt? Det slog mig att jag nog vill ha det.
Kanske har jag fått det, bara att jag den gången direkt själv gav ett och
glömde. Jag kan inte med att be om en ursäkt. (jag pratar inte om att själv
säga förlåt, det kan jag, jag menar att få, att personen säger förlåt till mig).
Hur som helst, under filosoferandet kom jag fram till att eftersom jag inte
kan be om det, så kanske jag kan få uppleva att någon lever ett förlåt.
Och det är ju mycket bättre.

Leva ett förlåt.



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: