som om ingenting

Jag går på kullerstenarna igen.
Stenarna, husen, vinden, bilarna, trappstegen, Lund behandlar mig som om jag
aldrig varit borta, jag blir nästan lurad, var har jag varit egentligen?
10 dagars ledighet var välbehövligt, om än känslan nu är svår att greppa.
Laleh - På gatan där jag bor.

På en dag, så liteochmycketpåengångohoj.

I den lilla staden, i ett litet badrum trängs två systrar framför spegeln. Känslan i
huvudet är bakfull men det är omöjligt efter ett trevligt frikyrkonyårsfirande.
Det är sömnbristen. Jag aldrig varit bakfull så jag vet inte om det är exakt likadant.
Hur som helst, dans med tandborsten i munnen, full av vitt tandkrämsskum, för mycket
för att höra exakt vad som sjungs, men ungefär såhär: Robbie Williams - Rock DJ.

25 december 2011.

Ingen snö på baksidan, men vildsvin. Efter en promenad pratade jag med
Tintin i headset och petade ner grästovor. Smygfotograf från ett fönster,
Kakansson.




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: