innan

Patrik Isaksson - Innan klockan slår
Patrik Isaksson - Faller du så faller jag

I ett tv-rum en söndagskväll runt 23.30 sa jag felaktigt att Kent i en låt sjunger
"du får göra som du vill" sen kom jag på att det var Patrik Isaksson som sjöng så.
Jag gillar honom.

Så, människomöten 22/1:
kvinna, nästan i pensionsåldern. Jag tror aldrig jag har blivit så glad för någons blick.
Vi såg på varandra i minst en kvart och jag log rakt igenom. Jag hoppas värmen kändes.
kvinna 50-plus. tiotals mil bort, men ändå precis intill örat. mycket fniss, plötsligt trillar
hon på grund av snö och halka, men fortfarande fniss och fortfarande precis intill mitt öra.
kvinna 22. har börjat irritera sig på att hennes fingrar är så korta och ofeminina. Onödigt,
för vad kan hon göra åt det?
annan kvinna. hon tänker att hennes kompis som råkat ut för inbrott ska få bo hos henne
ett par dagar.

Tänk, imorgon börjar en ny vecka. Föreläsningen om kommunalrätt, så är det en
handbollsmatch, kommer nog missa, för det är bandyträning.
Förresten ikväll såg jag och Erika en Hornuggla på promenaden och hemmagjorda
rotfruktschips är jättegott, men Lykke på dansak utan svensk text är för jobbigt så
jag tänker vänta tills svt börjar sända det.



Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: