lite av varje

Sms från Ida, natten till idag hade hon en profetisk dröm...Hon hade varit på mitt bröllop.
Min man var visst 38 år och väldigt fri filosof...

Joni Mitchell - Both sides now

Jag har inget att säga typ tyck si eller tyck så om alla hjärtans dag, hela diskussionen om
att gilla eller inte gilla känns rätt överspelad. Själv gilar jag dagen, men känner inget krav
att uppmärksamma den varje år. Det var dessutom roligare på mellanstadiet när dagen
faktiskt var ett ypperligt tillfälle att lämna en kärleksförklaring via en papperslapp
fullproppad med hjärtan.

För två sidor.
Gillar du inte dagen? Behandla den som en vardag eller kalla den "Alla stjärtans dag".
Gillar du dagen? Vill du uppvakta någon? Ge bort ett lite extra fint äpple...

Jag försökte själv göra det idag, men bokstäverna blev inte alls så fina och inte i
det typsnitt som jag hade planerat, skylla på kniven och första försöket kanske
kan vara okej.

Nu till något helt annat.
Jag vill promota något som jag tror fler borde våga - gråta. Det kan vara så otroligt
skönt. Om du inte prövat, gör det!!

Och så till ytterligare något annat, fast lite tillbaka ändå... dagen till ära tänkte jag
lägga till en punkt på listan för min framtida...
- Ansvarstagande. Det är en skön egenskap.

Idag började vi läsa miljörätt förresten, kanske är det mitt ämnde, jag tror att man
kan få göra "syn" i vissa mål, vilket betyder ut i skogen och kolla...hur vore inte det?!
jag ska fundera lite på saken...

Godnatt.


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: