ska jag vara nöjd

Det kan låta konstigt, men jag är nöjd med mig själv denna dag på grund av mina beslut.
Dessa beslut som lett till att jag bara pluggat 1,5 h och det har ju dessutom inte skett vid
skrivbord, bara medan jag cyklat (inspelade föreläsningar). Mest nöjd är jag med slutet..
men jag kommer dit... okej detta har jag gjort idag:
07.10 upp. 07.14 började snöa i sidled, men jag hade bestämt mig för att cykla till jobbet,
tänkt och gjort, ca 9 km, härlig start på morgonen. Jobb 8-14, hem, mat, Matilda ringde
pratade med henne och nästan hånlog mot klockan när jag såg den ticka iväg. Tänkte bara,
näe, jag pratar hellre med tilda än att plugga, pilutta dig klockan! 16.10 åkte buss till Malmö,
Röda Korset, spännande uppdrag som vanligt, påväg hem hade jag fått sms från Mängemänge,
"spela settlers ikväll?", såklart jag tänkte att jag borde ta igen pluggmissandet, men nej, (därför
är jag nöjd nu) dissar plugg 21.00, ska ut i köket, kanske fixa lite te, något mer, sedan ska vi
spela spel med Emma. Bra prioriterat idag!!


Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: