något visst, något vist, på något vis

Laleh - Elephant, blogginläggslåt.

Lördag. Nordic Military Training, tio minusgrader kändes inte alls jobbigt.
Träningsvärk i nyupptäckta muskler. Tåget med förberedd lunchlåda. Lämnar inte mycket
åt slumpen. Något att öva på. Hamnar i en kollektivlägenhet och tränar några sekunder
iförd handduk på salsasteg, sedan duschar jag. Min söta syster dansar mer. Vi bakar bröd,
gör pesto och mer. Kvällen, födelsedagsfika i Lund. Magen så full av tårta, cornflakeskakor
att jag måste lägga mig raklång, i-landsproblem. Rullgardinen åker ner 03.00.
Jag somnade säkert gott.

Söndag. Nämen? Ögonen öppnade sig 8.45 på egen hand. Rullgardinen upp. Raka vägen
till tvättstugan på det kristna studentboendet där tvättbokningslistan ser annorlunda ut på
vilodagen, det bokas inte, det droppas in. Någon hade hunnit före. Jag iförd tajta träningsbyxor.
På höger handled, grå, plastklocka att ta tiden med. Tillslut är tvättmaskinen min. Stegar
sen ut, raska steg genom parken. Frukost, plocka tvätten. Mitt på dagen, promenad 1 mil med
Daniella och hunden Vilgot. Jag fick vänta utanför affären med hunden, vetebullar.
Får mormorkänsla. Kväll med hyrfilm, den heter "Jag saknar dig".

Finne på ryggen, på vänster sida, precis nedanför nacken. Den svider när nageln drar över.
Den beter sig inte normalt.


bild, ett nytt år




Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: