historia

The Lumineers - Ho hey.
Jack Johnsson - Imagine.
 
"Ni har skrivit historia" När då? Vad gjorde vi? Vilka var vi?  Kommer här:

Jag ville gå på promenad på landet. Mörkret hade lagt sig och jag håller med min
bror om att det är först när det är mörkt ute som det känns som julafton på riktigt.
Hur som helst på landet finns det inga lampor, men jag, mamma och kaka gick ändå.
Tanken var att gå till byahuset och tillbaka. Tack vare den ljusa snön behövde vi inga
lampor. Vacker grusväg var utbytt till vacker självlysande vinterväg. Halvvägs kom vi
till den fina lilla ladugården, ca 25 kossor/tjurar. Det lyste där och mamma sa snabbt
att vi skulle sjunga "Nu tändas.." Min spontana tanke var: nej! Men jag sa inget. Kaka
tog ton och så sjöng vi. Bonden gillade det. Aldrig hade detta hänt på ladugårdsplanen
tidigare. Sedan stod vi en stund och pratade och tittade på taket med massa snö på.
Bonden tyckte vi skulle gå en bit ifrån ifall den skulle drasa ner och mycket riktigt efter
ett par minuter började det knaka, först rann små snöbollar ner, men plötsligt föll det
asmycket snö, ingen ville riktigt flytta på sig, vi ville alla känna händelsen, inte bara se.
Det bolmade upp som ett snömoln och det nådde oss, snö i ansiktet, det var underbart!
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: