här

Amy Diamond - Julen är här.
Jag kan höra den med någon annans öron och fatta om man skrattar.
Men jag är seriös, jag gillar den mycket! Särskilt när jag får upp bilder
från dagen.

Det var så fint. Längst fram i Lunds domkyrka på en avsatts satt en liten
skara döva dagisbarn med sina fröknar. På rad två satt jag och Alexander.
Pilen körande i en vitklädd änglateckenkör med låten i bakgrunden.
Ett trettiominuter långt julspel på teckenspråk. Ute yrade snön.

Mat på Govindas. Go vegmat. En snabb sväng till Malmö. Intervju för
något som heter Vingeveckan. Det kändes bra. Sen fika på ett riktigt
bra ställe som jag inte prövat förut pga att det alltid är så mycket folk
där. Ett stenugnsbageri, goda mackor, mysig inredning och mysig julmusik.
Sen åkte Alexander hem och nu tänkte jag ägna kvällen åt helt
onödiga grejer och med jämna mellanrum tänka att "jag borde plugga".

Amy Diamond - So many things. Ja just.
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: