tänket

Jag tror de senaste dagarna kräver en liten förklaring även om jag drog
en snabb i förra inlägget.

I fredags åkte jag, Harriet, Johanna och Marcus upp till Karstad, handlade
mat på kvälen och somnade rätt tidigt. Dagen efter hade Johanna blivit sjuk
och där kom tvärvändningen, inget Norge. Såklart var alla fyra besvikna och
stämningen på lördagsförmiddagen när vi skulle ha åkt var sådär, men därifrån
gick det uppåt. Johanna behövde sömn, hon sov hela dagen och hela natten.
Vi andra körde mountainbike. Inte länge sen jag körde för första gången, det var
kul att det blev så snart igen!


Harriet

Sen nästa dag fortsatte vi att upptäcka Karlstadstrakten, Johanna vilade
fortfarande, vi andra tog en dagstur nära Värnen...



Sedan är jag otroligt glad att jag råkade köra lite googlemaps på Karlstad-Lund
för då upptäckte jag att jag inte var så långt ifrån Bengtsfors. Så på måndagmorgon
åkte jag dit och hälsade på Bertil (farbror) och Marianne.



Jag kände direkt att det blev en fin fortsättning på sommarens funderingar
kring var som är viktigt i livet, båda två är förebilder på många sätt!
Under måndagen hängde jag med Bertil till en plats där delar av Ronja
Rövardotter har spelats in, sen åt jag björnbär och grädde med Marianne
och vi tog en promenad och såg på solnedgången (lite moln, men väldigt
vackert).

Dagen efter, det vill säga idag, åt jag frukost i Bengtsfors, kollade in
Mariannes jobb sen åkte jag mot Lund. Under bytet i Göteborg hann jag
luncha med PB, mycket trevligt.

I Lund har jag städat lite på rummet, tagit en joggingtur, hälsat på gamla
och nya korridorare och så go avslutning: Höstens första DK (dagboksklubb).
Magnus och Flodan kom till mitt rum. Sådana saker väcker höstlust.

Nu är det sovdags minsann.

 
 

Kommentarer
k

jag är så glad för din sommar!

2012-08-31, 08:17:57

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: