inspiration

Dagarna flyger iväg... kan inte fatta att det snart gått en vecka sen jag kom hem
från Österrike. Än har jag inte hunnit skriva om det och det blir inte ikväll heller.
Här är idag istället:

Jag behövde inte nynna ensam idag när jag just släppt av mamma på jobbet strax
efter 7 och slog på den kommersiella radion...Moa Lignell - When I held ya.
Så åkte jag till Kummis där pappa bor och där jag bott i 20 år. Bilen var välpackad.
Nu har jag i princip gått igenom allt jag äger (bortsett från korridorsrummet i Lund).
Om jag vill ha nostalgi när jag kommer hem i fortsättningen blir det inga problem,
jag vet var jag har allt!! Annonsen som hälsar mig välkommen till livet, lådan full
med dagböcker, fråga-chans-lapparna från mellanstadiet och kassetbanden med
Morfar prostens barnbarn osv.

När jag lagt allt jag sorterat på något lämpligt ställe: bokhyllan, garderoben,
skrivbordet....Så åkte jag in till stan och träffade Matilda. Jag berättade lite om
Österrike, bl.a om Lisa som inspirerat mig, så kom vi in på att bli inspirerad och
jag insåg att det är en grej med vänner, att man blir inspirerad av dom,.. att det
börjar bubbla liksom... så jag tänkte på några exempel på vänner som inspirerat
mig från den senaste tiden....

Lisa inspirerar mig att göra som henne i Stockholm. Efter en dag på polishögskolan
tar hon tunnelbanan in till city och sätter sig på ett café i flera timmar och dricker
kaffe och läser en bok (fast kaffe får bli te).
Matilda inspirerar mig till att ta tag i min klädstil som just nu inte finns, jag har inte
kunnat bestämma mig helt enkelt, blandar fina tyger med funktion. Jag vill hitta
en röd tråd, och tilda inspirerar genom att hon har hittat det och kör på, fullt ut.
Alexander inspirerar mig till att göra saker. Han bara gör och gör. Idéer som
ploppar upp blir till verklighet.
Sara inspirerar mig till att skratta. Hon är så otroligt positiv. Det smittar och jag
tänker, ja, borde inte livet handla om att skratta. Inte bara såklart, djupa möten
uppstår ofta i andra situationer och dom vill man inte vara utan, men framförallt
borde det gå ut på att vara glad, glad för det mesta!

I eftermiddag ringde DinSko, jag har inte jobbat där på över 2 år, men imorgon
så hastigt och lustigt ska jag göra det, det ska bli jättekul! Sen ska jag på
konsert i Kalmar på kvällen.

Nu kommer jag sova gott, har 14 kilometer i benen från löpargruppen ikväll.
Nattinatti och sånt!
 
 
 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar här:

Namn:

E-postadress: (publiceras inte på bloggen)

Kommentar: